اجرای کامل پزشک خانواده تا ۶ ماه آینده به شرط تامین اعتبار 

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت:نظام ارجاع با اجرای دقیق پزشک خانواده ارتباط دارد، بنابراین تا شش ماه آینده به شرط تامین بودجه پزشک خانواده به طور دقیق اجرا می شود.

کمال حیدری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران به صورت پایلوت اجرا شده است اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم به سرانجام نرسید. در حال حاضر برنامه هایی برای اجرای پزشک خانواده در دستور کار است لذا  برنامه پزشک خانواده آماده اجرای کامل است. 

به گفته وی سازمان برنامه و بودجه متعهد شده است تا اعتبار لازم برای اجرای پزشک خانواده اختصاص دهد. هر ۲۵۰۰نفر تحت پوشش پزشک قرار می گیرند. در صورت نیاز  بیمار به سطوح بالاتر ارجاع داده می شود.  

او افزود: بسته های خدمتی به مرور زمان توسعه و تعداد نیروهای انسانی بیشتر می شود. در پزشک خانواده بیماری ها به موقع تشخیص داده می شود و هزینه های کمتری بر مردم تحمیل می شود. امروزه بیماری های غیر واگیر با تغییر سبک زندگی در حال افزایش است و پزشک خانواده به نوعی سبب ارتقای سلامت افراد می شود. 

او ادامه داد: نظام ارجاع با اجرای دقیق پزشک خانواده ارتباط دارد، بنابراین هدفگذاری شده تا شش ماه آینده به شرط تامین بودجه پزشک خانواده به طور دقیق اجرا می شود.

حیدری ادامه داد:در حال حاضر در حدود ۱۵۴ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است و نقش مردم در مشارکت تلقیح واکسن بسیار پررنگ است. پوشش دز سوم زیاد بالا نیست و این احتمال وجود دارد که در پاییز موج دیگری ایجاد شود، لذا افرادی که شش ماه از نوبت قبلی تزریق واکسن شان گذشته حتما اقدام به تلقیح نوبت یاد آور کنند. 

او افزود: ما با  بازگشایی مدارس و دانشگاه ها رو به رو هستیم بنابراین با توجه به شروع فصل سرما نگران ایجاد موج جدیدی از بیماری کرونا هستیم. هرگونه عارضه واکسن رصد و بررسی می شود و در حال حاضر هیچ عارضه جدی حتی در زمینه واکسن های خارجی مشاهده نکرده ایم. 

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: یکی از دغدغه های نظام بحث سالمندی جمعیت است و مقام معظم رهبری تاکید بر جوانی جمعیت دارند. ۵۹ درصد از تکالیف قانون جمعیت بر عهده وزارت بهداشت است که تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری بخشی از بسته های خدمتی است. 

او گفت: وزارت بهداشت تمرکز جدی بر روی تعداد فلوشیپ های نازایی دارد یکی از مسائل در خصوص اربعین دمای بالای هوا و گرما زدگی است؛ توصیه می کنیم که از ماندن در زیر آفتاب به خصوص افراد دیابتی، سالمندان و بیماران تنفسی پرهیز کنند و مراقب موضوع گرمازدگی باشند. با توجه به شایع شدن بیماری التور از آب بسته بندی شده استفاده کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار